Herb
Profile Radnych, komisje, interpelacje. Kalendarz posiedzeń.
System Rada dla Mieszkańców - Gmina Węgorzyno

Interpelacje i zapytania

Interpelacje i zapytania Radnych.

prośba o pisemne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji z dnia 08.01.2021 r. podczas sesji Rady Miejskiej w Węgorzynie.

Numer: 92, rodzaj: wniosek

Skierowane do: Burmistrz Węgorzyna
data wpływu: 2021-01-22, data przekazania: 2021-01-27

Zwracam się z prośbą o pisemne wyjaśnienie zaistniałej sytuacji z dnia 08.01.2021r. podczas sesji Rady Miejskiej w Węgorzynie Przewodniczący Jan Mazuro podczas swojego wystąpienia przytoczył słowa pana Kamila Andrzejczaka, z których wynikało, że radni nie przebywający w budynku urzędu mieli słabe łącza internetowe i „zrywało” im dostęp do sesji w dniu 30.12.2020 r. Z dostarczonej informacji wynika, że między innymi był to powód zakończenia sesji właśnie w dniu 30.12.2020 r.

Podczas sesji dnia 08.01.2021 r. trzy razy zadałam pytanie skąd pan Andrzejczak ma takie informacje. Niestety moje pytania były zbywane milczeniem, a na koniec uzyskałam informację, że dostanę to na piśmie.

W związku z tym zwracam się z prośbą o szybkie wyjaśnienie sprawy, ponieważ informacja o posiadanym przez mnie internecie jest nieprawdziwa i prawdopodobne wymyślona na potrzeby tłumaczeń Przewodniczącego. Mój operator sprawdzał moje połączenia z tego konkretnego dnia i nie było żadnych przerw w dostępie do sieci.

Oczekuję sprostowana na kolejnej sesji Rady Miejskiej w Węgorzynie. Moje pismo proszę traktować jako oficjalny wniosek radnego i po udzieleniu odpowiedzi opublikowane go tak jak interpelację.

 

Treść interpelacji dostępna w załączniku do pobrania

Interpelujący

Imię i nazwisko Funkcja Nazwa klubu
Anna Łuksza radny

Odpowiedź

Odpowiadający: Jan Mazuro Przewodniczący Rady Miejskiej

Wydział merytoryczny: , data odpowiedzi: 2021-02-22

W związku ze złożonym przez Panią pismem z dnia 12.01.2021 r. (wpłynęło do biura Rady Miejskiej dn.27.01.2021 r.) oraz udzieloną odpowiedzią przez Panią Burmistrz Węgorzyna dn. 22.02.2021 r. znak: B.01140.10.2021 .KM w załączeniu przesyłam pisemne wyjaśnienie Pana Kamila Andrzejczak - Informatyka Urzędu Miejskiego w Węgorzynie z dnia 01.02.2021 r. dotyczące trudności w komunikacji i problemów z jakością połączenia, które występowały podczas trwania sesji w dniu 30.12.2020 r

Jednocześnie informuję, iż powyższe wyjaśnienia zostaną odczytane podczas najbliższej sesji Rady Miejskiej w Węgorzynie oraz zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Węgorzyno.

Wyjaśnienia Pana Kamila Andrzejczak - Informatyka Urzędu Miejskiego w Węgorzynie

W odpowiedzi na pismo informuję, że trudności w komunikacji, które występowały podczas trwania Sesji Rady Miejskiej w Węgorzynie w dniu 30 12.2020 r. są wynikiem pojawiających się problemów z jakością połączenia, po stronie wszystkich osób uczestniczących w sesji w trybie zdalnym.

Na ww. problemy nałożyło się szereg zależnych od siebie czynników technicznych wpływających na jakość połączenia internetowego, mającego bezpośredni wpływ na płynność komunikacji. W trakcie sesji dochodziło wielokrotnie do sytuacji tzw. chwilowego wysokiego Ringu, co skutkowało całkowitym zerwaniem połączenia i koniecznością ponownego przyłączenia osoby do trwającego meetingu - spotkania. W nomenklaturze informatycznej Ping jest poleceniem do diagnozowania połączeń sieciowych i pozwala na pomiar niezlokalizowanych pakietów oraz przerw w ich transmisji, tzw. lagów.

Ponadto należy uwzględnić, ze sesje w trybie zdalnym odbywają się przy zastosowaniu programu MTeams, który funkcjonuje w oparciu o rozwiązanie chmurowe. Przepływ danych następuje pomiędzy uczestnikiem/organizatorem a chmurą (uczestnik/organizator to osoba korzystająca z aplikacji MTeams).

Urząd Miejski jest organizatorem takiego meetingu, jednakże jakość połączenia poszczególnych uczestników uzależniona jest od ich indywidualnych parametrów jakościowych łącza internetowego, z którego korzystają w danej chwili oraz wykorzystania łącza przez inne urządzenia jak również oprogramowanie (np. aktualizacja systemu operacyjnego, programu antywirusowego)

Dostawca sieci Internet me jest w stanie sprawdzić i stwierdzić, po czyjej stronie leży przyczyna złej jakości połączenia w tym przypadku. Korzystając z programów takich jak MTeams kluczowym, w wydaniu takiej oceny byłoby udostępnienie pomiarów ping, download oraz upload łączą w chwili, w której dochodziło do zerwania komunikacji z poszczególnymi uczestnikami sesji.

Podsumowując, problemy z jakością połączenia były wynikiem zewnętrznych problemów indywidualnych odbiorców, czyt. uczestników sesji.

Treść odpowiedzi dostępna w załączniku do pobrania